حقیقت مهدویت از نگاه شیعه

حقیقت مهدویت از نگاه شیعه
آیت‌الله یثربی

موضوع مهدویت و امام غائب، هرچند به نظر می‌رسد که جزو بدیهیات فرهنگ شیعه باشد، اما با کمی تأمل می‌توان دریافت که شاید حقیقت این موضوع هنوزبه طور کامل تبیین نشده‌باشد. سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، در راستای تلاش برای روشن ساختن بخشی از حقایق ناشناخته و مکتوم درباره وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج)، به مناسبت نیمه شعبان‌المعظم گفتگویی با آیت‌الله میرسید محمد یثربی انجام داده‌است. آیت الله یثربی از اساتید برجسته دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و رئیس حوزه علمیه کاشان در سال 1333 هجری شمسی در شهر مقدس قم در بیت علم وفقاهت چشم به جهان گشود. پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله آقای حاج سید مهدی یثربی می‌باشد، که تا زمان وفات (1385) ریاست حوزه علمیه کاشان، نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کاشان را عهده‌دار بودند. آیت‌الله یثربی، در محضر اساتید بزرگی چون آیات عظام، گلپایگانی، حاج آقا مرتضی حائری، میرزا جواد تبریزی، وحید خراسانی، روحانی و سلطانی طباطبایی، همچنین شهید مطهری و آیت‌الله جوادی آملی تلمذ کرده‌‌است. از ایشان آثار و تألیفات متعددی منتشر شده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به «تقریرات درس مکاسب محرمه (فقه) در 2جلد»، «کتاب حج در 3 جلد»، «تفسیر آیات ولایت»، «شرح رساله حقوق امام سجاد – علیه السلام – (فارسی) در 3جلد»؛ «شرح زیارت عاشورا» و ... اشاره کرد. تأسیس مؤسسه تحقیقاتی «علامه مجدّد وحید بهبهانی» نیز از دیگر اقدامات ماندگار این استاد حوزه علمیه قم است. گفتگوی ما با آیت‌الله میر سید محمد یثربی درباره موضوع مهدویت، در یک بعد‌از ظهر گرم تیرماه در دفتر موسسه تحقیقاتی «علامه مجدّد وحید بهبهانی» در شهر مقدس قم، انجام شد. آیت‌الله یثربی به گرمی از ما پذیرایی کرد و سخنان عمیق و شیرین ایشان تا هنگام اذان مغرب ادامه یافت. آنچه در پی می‌آید، بخش نخست گفتگوی دو ساعته سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب با آیت‌الله یثربی است.

برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب ...

تبلیغ گسترده مسیحیت در ایران با 6 روش

درسالهای اخیر کشورهای اسلامی پذیرای موج وسیع و پردامنهای از تبلیغات مسحیت بودهاند که در این میان، ایران بیشترین سهم از هجمههای این موج را دریافت کرده است.


طی یک پژوهشی که انجام شده است مشخص شده که تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، تبلیغات در اقشار، تبلیغات در کلیساهای خانگی، اینترنت و اغواگران، 6 راه تبلیغ مسیحیت در ایران هستند.

برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید ادامه مطلب ...

فرق ازدواج موقت با زنا

فرق ازدواج موقت با زنا

احادیث وارد شده از ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) فرق ازدواج موقت با زنا

مام علی (ع) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، جز بدبخت ترین انسانها کسی دست به زنا نمی زد


پیامبر اعظم (ص) می فرمایند :

ای جوان ازدواج کن و زنا مکن ، زیرا زنا ایمان را از قلب تو بیرون می برد .

برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید ادامه مطلب ...

تحریف در کتاب صحیح بخاری توسط وهابیون + تصویر

تحریف در کتاب صحیح بخاری توسط وهابیون + تصویر

تاسفانه هر از چندگاهی در کتب أهل تسنن میبینیم که أگر چیزی مخالف با مصالح آنها باشد سعی در حذف وتحریف آن میکنند که این عادت وهابیان است به خاطر ترس از حق وحقیقت دست به این کارهای زشت ومنافی أخلاق وأمانت علمی میزنند , با هم دیگه مبینیم ...

گزارش «شیعه نیوز » به نقل از موسسه تحقیقاتی ولی عصر ، متاسفانه هر از چندگاهی در کتب أهل تسنن میبینیم که أگر چیزی مخالف با مصالح آنها باشد سعی در حذف وتحریف آن میکنند که این عادت وهابیان است به خاطر ترس از حق وحقیقت دست به این کارهای زشت ومنافی أخلاق وأمانت علمی میزنند , با هم دیگه مبینیم :
صحیح بخاری , چاپ دار الفکر - بیروت
برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب ...

آیا ممکن است «غار اصحاب کهف» تمام یا بعضی از خواص «سیاهچاله» را

آیا ممکن است «غار اصحاب کهف» تمام یا بعضی از خواص «سیاهچاله» را داشته است؟

فضای اطراف یک سیاه چاله با فضای دور تر از آن و نیز با فضای اطراف یک جرم کوچک مثل زمین بسیار متفاوت دارد این تفاوت ویژگیهای خاصی را نیز برای سیاه چاله ایجاد می کند. برای مثال باید گفت چیزی که امروزه فیزیکدانان از آن به عنوان افق رویداد سیاه چاله نام می برند همان تفاوت فضا زمانی اطراف یک حفره ی سیاه است. در توضیح افق رویداد سیاه چاله هم باید گفت فضایی در اطراف سیاه چاله است که فضا و زمان در دوسری آن بطور فاحشی متفاوت هست.
حال با توجه به این توضیحات می توان ایجاد حفره های عمیتاً فضایی در اطراف سیاه چاله ها را توضیح داد چون حفره فضایی در اثر کشیدگی بیش از اندازه ایجاد و می شود این کشیدگی را نیروی گرانش سیاه چاله فراهم می آورد. حال در زیر این پدیده را بطور کامل تر توضیح می دهیم:

برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...