تبلیغ گسترده مسیحیت در ایران با 6 روش

درسالهای اخیر کشورهای اسلامی پذیرای موج وسیع و پردامنهای از تبلیغات مسحیت بودهاند که در این میان، ایران بیشترین سهم از هجمههای این موج را دریافت کرده است.


طی یک پژوهشی که انجام شده است مشخص شده که تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، تبلیغات در اقشار، تبلیغات در کلیساهای خانگی، اینترنت و اغواگران، 6 راه تبلیغ مسیحیت در ایران هستند.

برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنیداینترنت

فعالیت مبلغان مسیحی در اینترنت با استفاده از انبوهی سایتها و وبلاگها جریان دارد. تالار گفتگوی این سایتها به محلی برای جذب ایرانیانی تبدیل شده است که تبلیغی را دریافت و پس از مدتی به محافل خانگی دعوت میشوند. همچنین از دیگر کاراییهای اینترنت برای گروههای مبلغ مسیحیت، مظلومنمایی، تشویش اذهان عمومی و ... ازطریق انتشار اخبار کذب و بزرگنمایی شده است.
تبلیغات شهری

تبلیغات شهری شامل طیف وسیعی از اقدامات میشود. دیوار نویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان مکتوباتی نظیر «بهای محبت»، «حیات در مسیح»، «تشبه به مسیح»، «دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، «آشنایی با کتاب مقدس»، «عیسی کیست؟»، «کلیسا»، «بشارت شخصی»، «اخلاقیات در کتاب مقدس»، «چگونه باید دعا کرد؟»، «خادم مسیحی»، «راهنمای مطالعه انجیل یوحنا»، «اصول اعتقاد ما»، «ماموریت کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «مسیحی در جامعه» و ... و توزیع سی دی­های تبلیغاتی رایگان نظیر «عشق». «خدا محبت است»، «کتاب آفرینش»، «داستان خدا» و ... نیز از این دست اقدامات است.

تبلیغات در اقشار

الف) انجام فعالیتهای تبلیغی بر جوانان و جذب آنها: نکته قابل ذکر این است که در جذب جوان، بر روی روابط بین دختران و پسران مانور داده میشود و از این منظر، دین مسیحی، دینی سهلگیر معرفی میشود، به صورتی که در آن دختران و پسران بدون محدودیتهای اسلامی میتوانند با یکدیگر رابطه داشته باشند.

ب) گروههای اجتماعی: گروههای اجتماعی که دارای بیشترین اهمیت و اولویت در برنامههای جذب گروههای مبلغ مسیحیت هستند، عبارتند از: دانشجویان، معتادان، مخالفان سیاسی نظام، دختران فراری و کودکان خیابانی، بهائیان، لائیکها و معلولان جسمی و مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج.

تبلیغات در کلیساهای خانگی

کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان مسیحی یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محلها از سوی سازمانهای کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده میشوند تا امورات جذب در آنها صورت گیرد.

این اماکن عمدتاً شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی کتب، سی دیها و جزوات، شب­نامهای و وبلاگهای اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و به روز رسانی میشوند.

گفته می‌شود بیشترین آمار در کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است.
تبلیغات تلویزیونی

شبکه‌های ماهوارهای متعدد تحت مجموعهای رسانهای که به صورت شبکهای کاملاً هماهنگ به تحرک می­پردازند به شیوههای گوناگونی، به صورت مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در می­آورند.

محورهای القای این شبکه‌ها عبارتند از:

الف) تبلیغات مسحیت صهیونیستی: یکی از مجریان «نجات تی وی» میگوید: « اسرائیل سرزمین مقدسی است پس کسی که میگوید مرگ بر اسرائیل، آن مرگ به خودش بر میگردد.»

ب) انجام تبلیغات ویژه معتادان و معلولان با استفاده از تصاویر ساختگی و مجهول و انتشار موسیقی و تصاویر هیجان آور به صورت مداوم.

ج) نشان دادن مسیحیت به عنوان یک دین فراگیر که توانسته تمامی نژادها را به سمت خود جذب کند.

این گونه اقدامات عوام فریبانه اغلب با انتشار نماهنگهایی از درون ایران نیز همراه میشود.


اغواگران

همچمنین در این بررسیها مشخص شده که برخی از این گروههای مبلغ طیف وسیعی از اغواگران زن را در اختیار دارند واز این گروه برای جذب افراد مذکر بهره برداری میکنند. افراد این گروه با سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره در محافل و با راه اندازی وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوس باز میکنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد