فرق ازدواج موقت با زنا

فرق ازدواج موقت با زنا

احادیث وارد شده از ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) فرق ازدواج موقت با زنا

مام علی (ع) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، جز بدبخت ترین انسانها کسی دست به زنا نمی زد


پیامبر اعظم (ص) می فرمایند :

ای جوان ازدواج کن و زنا مکن ، زیرا زنا ایمان را از قلب تو بیرون می برد .

برای خواندن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنیدآیا فرق ازدواج موقت با زنا ، فقط خواندن صیغه عقد است ؟

خیر ، بعضی از فرق های ازدواج موقت با زنا :


1 - در ازدواج موقت رضایت زن شرط اصلی است اما می توان زنی را مجبور به زنا کرد .


2 - در ازدواج موقت امکان آمیزش جنسی دسته جمعی نیست ، اما در زنا هر تعداد پسر می توانند با یک دختر آمیزش کنند و بر عکس .


3 - در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود حلال زاده است در صورتی که در زنا اگر فرزندی به دنیا بیاید حرام زاده است.


4 - در ازدواج موقت پس از پایان زمان مقرر زن و مرد به هم نا محرم می شوند اما در زنا زن و مرد می توانند تا ابد به هم محرم باشند.


5 - در ازدواج موقت مهریه باید پرداخته شود اما در زنا مرد می تواند بدون پرداخت مهریه به کار خود مشغول شود .


6 - در ازدواج موقت در صورتی که نزدیکی صورت بگیرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن باید چهل و پنج روز و یا به اندازه دو حیض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان دیگر پرهیز نماید ) اما در زنا زن پس از اتمام نزدیکی می تواند با مرد دیگری نزدیکی کند .


7 - در ازدواج موقت ، صیغه ی عقد بین زن و مرد خوانده می شود ، که نشاندهنده تسلیم بودن آنها در برابر خداوند است ، اما در زنا عشوه گری و چشم چرانی مقدمه کار است .


8 - در ازدواج موقت دختران باکره زیر 9 سال ( نابالغ ) و دختران باکره دیوانه ، نیاز به اجازه پدر یا جد پدری است ، اما در زنا دختران دیوانه و نابالغ به راحتی راضی به همبستری مخفیانه می شوند .

9 – ازدواج موقت در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما یک مرد هیچ گاه حاضر نیست با زنی که زنا کرده است ، پیمان وفاداری ببندد و بر عکس .


10 – کسی که ازدواج موقت می کند ، هم ثواب می کند و هم خود را از گناه نجات می دهد ، اما کسی که زنا می کند ، زشتی گناه از چشم او می افتد و نفس او برای پذیرش گناهان دیگر نیز آماده می شود .
نظرات 1 + ارسال نظر
ارش جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 ب.ظ

سلام ارش جان
اصولا ازدواج موقت اصلا ازدواج نیست زیرا:
1-خداوند زوجه را محل مودت ((دوستی)) و آرامش و اطمینان خاطر و راز دار مرد معرفی نموده است و آن کسی که خود را در مدت یک ساعت یا چند ساعت و چند روزی در اختیار و اجاره ی مردی قرار می دهد هرگز مودت و آرامش و اطمینان بر آن وجود ندارد خداوند متعال درباره ی ازدواج چنین می فرماید
2-زنانی که به صورت نکاح موقت در عقد نکاح در آمده اند هرگز از شوهران و شوهران از آنان ارث نمی برند و این دلیلی واضح و روشنی است که آن دو، زوج و زوجه شرعی گفته نمی شوند والا آیات میراث باید آنها را شامل می شد.
3-در ازدواج موقت طلاق نیست در صورتی که طلاق از ضروریات ازدواج است
4-در مورد تعداد زنان نیز محدودیتی نیست ولی در ازدواج 4 (در اسلام حداکثر است انهم با شرایط خیلی سنگین!

در واقع ازدواج موقت نوعی ترویج حرمسرایی است چون محدودیت ندارد و فحشا شرعی است!
عالم بزرگ شیعی همچون طوسی در کتاب التهذیب 2/186 والاستبصار 3/142 و عالم بزرگوار الحر العاملی در کتاب وسائل شیعه 14/441 نقل می نمایند:
از زید بن علی روایت است که ایشان از پدرانشان و آنان نیز از حضرت علی نقل می کنند که ایشان فرمودند: پیامبر اکرم -صلی الله علیه وسلم- در روز فتح خیبر گوشت الاغ و نکاح موقت و متعه را حرام گرداندند.
که بعضی ناچارا انرا تقیه می نامند در صورتی که در ان زمان اصلا نیازی به تقیه نبوده!
محمد بن یعقوب کلینی در کتاب الکافی روایتی را از علی بن یقطین نقل می کند که ایشان از حضرت علی بن ابی طالب درباره حلت و حرمت نکاح موقت و متعه پرسیدند ایشان ((حضرت علی)) در جوابشان فرمودند: شما به آن هیچ نیازی ندارید خداوند متعال به وسیله نکاح دائم شما را از آن مستغنی گردانده است
روایتی که تشیع از آن بر حلت متعه استدلال می نمایند این است که می گویند:
از امام جعفر صادق پرسیدند نظریه شما پیرامون نکاح موقت چیست؟
ایشان فرمودند: متعه بنا به آیه کریمه ی الهی زیر حلال وحلال و جایز است: ﴿وَلا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا عَرَّضْتُمْ بِهِ مِنْ خِطْبَةِ النِّسَاءِ أَوْ أَکْنَنْتُمْ فِی أَنْفُسِکُمْ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّکُمْ سَتَذْکُرُونَهُنَّ وَلَکِنْ لا تُوَاعِدُوهُنَّ سِرّاً إِلَّا أَنْ تَقُولُوا قَوْلاً مَعْرُوفاً﴾
اگر به سند روایت به دقت بنگریم در می یابیم که این روایت توسط مفضل بن عمر که در نزد علمای شیعه فردی غیر معتبر و حتی از غلات خطابیه نیز است نقل شده است لذا روایت فاقد اعتبار است

لطفا اگر اشتباه میکنم بهم گوشزد کن
موفق باشی

سلام ارش جان
ازدواج موقت صرفا برای سکس نبوده و نیست ولی اگر هم برای سکس باشه و لذت ایرادی نداره چون به هر حال خود خدا و آیات قرانی بنی بشر رو میشناسه و امیال ما رو هم درک میکنه.2:فرض کن زنی درامد مالی خوبی نداره و مردی میخواد کمک مالی کنه و ماهی 1بار هم بهش سر بزنه و حتی سکس هم نکنه با این زن ولی خب به هر حال نا محرم هستند و وقتی محرم میشن خدا هواشون رو داره و...این یه بحث فلسفی عمیقه که ساعتها بحث میطلبه.خیلی ها رو میشناسم که صیغه کردن نه برای سکس برای حفظ ابرو و ....
روایات زیاده ولی باید ببینی روایت یا حدیث متواتر هست یا نه.احادیث زیادی داریم از امامان که تشویق هم کردن.مشکل اینجاس که صیغه کلام الهی و ثبت شده قرآنی هست و آقای عمر یه بنی بشر زمینی اومد و فتوی به حرام بودنش داد.عمیق تر فکر کن دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد