صهیونیست‌ها روی پیراهن‌ها کشتار فلسطینی‌ها را تبلیغ می‌کنند

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اعلام کرد: ارتش اسراییل بار دیگر به سبب اقداماتی که نظامیان در جنگ غزه صورت داده اند به دردساز افتاده است. 

بر اساس این گزارش، به نظامیان اسراییلی که از جنگ غزه بازگشته‌اند پیراهن‌هایی داده شده که روی آن تصویر کشته شدن مادران فلسطینی به همراه فرزندانش به تمسخر گرفته شده است. 

برخی از این تصاویر مربوط به نوزادان کشته شده فلسطینی است. 

این پیراهن‌ها در حالی در ارتش اسراییل توزیع شده که هفته گذشته مطلبی درباره اقدام نظامیان اسراییلی در کشتن چند غیرنظامی فلسطینی از زبان خود آنها منتشر شد. 

در یکی از این تصاویر یک زن فلسطینی باردار مشاهده می‌شود که زیر آن نوشته شده است «می‌توان با یک گلوله دو نفر را کشت» ؛
تولید پیراهن‌های حاوی عکس همراه با نوشته در فرهنگ اسراییلی رایج است اما انتشار چنین تصاویری بار دیگر سوالاتی جدی درباره اقدامات نظامیان اسراییلی در عملیات نظامی مطرح می‌کند. 

به گفته جامعه شناسان اسراییلی مساله این پیراهن‌ها فقط مربوط به طراحی لباس نیست بلکه نشان دهنده فرهنگ اسراییل است و پوشیدن این پیراهن‌ها سبب نهادینه شدن پیام‌های روی آنها در بطن جامعه می‌شود و باتوجه به رویه غیرانسانی جلوه دادن فلسطینی‌ها از طریق این تصاویر منقوش روی لباس‌ها، کشتن فلسطینی‌ها در نزد اسراییلی‌ها آسان تر می‌شود. 

«ایمن محی الدین»، خبرنگار شبکه مذکور در ادامه افزود: نیروهای امنیتی اسراییل به گروه خبری الجزیره اجازه نداد از محل تولید این پیراهن‌ها دیدن کند؛ به هر حال، تاثیر این پدیده اجتماعی آن بوده که در سال‌های اخیر در جامعه صهیونیستی استفاده شدید از نیروی قهری مقبول‌تر شده است. 

به گفته جامعه شناسان این روند از نظر اجتماعی خطرناک است. 

ارتش اسراییل در واکنش به این مساله اعلام کرد: ممکن است فقط تعداد معدودی از نظامیان اسراییلی اقدامات اشتباهی مرتکب شده باشند اما این سوال مطرح است که آیا همین به اصطلاح تعداد محدود تنبیه می‌شوند یا خیر؟
گاردین در تفحصی حزن برانگیز، از جنایات رژیم اشغال گر قدس در جریان تهاجم 23 روزه اخیر غزه، شامل استفاده از فلسطینی ها بعنوان سپر انسانی و هدف قرار دادن امکانات پزشکی و اطبا پرده برداشته است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فردا، در جریان تفحص این روزنامه انگلیسی، شواهدی بدست آمده است که بر اساس آن، افراد غیر نظامی بوسیله هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل مورد هدف قرار گرفته اند؛ شایان ذکر است که ظاهرا دقت این هواپیماها به حدی است که حتی اپراتور آن می توان رنگ لباس هدف را نیز تشخیص دهد.

این شواهد در سه فیلم گاردین گردآوری شده است که تاکید دیگری بر درخواست های اخیر جامعه بین المللی برای رسیدگی کامل به شهادت 1400 فلسطینی، شامل 300 کودک است.

نیروهای دفاعی رژیم اشغالگر قدس (IDF) از واکنش مستقیم به این مدارک خودداری کرده است، اما در بیانیه ای مدعی شده است که قوانین بین المللی و حقوق بین الملل در تجاوز غیرقانونی آن به غزه رعایت شده است!

نتایج این تفحص در حالی از سوی روزنامه انگلیسی منتشر می شود که اخیرا نیز مدارک یک سرباز اسرائیلی در مورد کشتار غیرنظامیان فلسطینی در رسانه های صهیونیستی منتشر شد و انتقادات سربازان این رژیم از سهل انگاری در نحوه درگیری روند فزاینده ای به خود گرفت.

گروه های حقوق بشری غربی نیز در واکنش به برخی لابی های صهیونیسم مدعی حقوق بشر، تصریح کرده اند که تهاجم از سوی اسرائیل صورت گرفته است و حمله به غزه از تناسب پاسخ به دفاع حماس برخوردار نبوده است.

دناتلا روروا، از عفو بین الملل که دو هفته را در غزه سپری کرده می گوید:« تنها تفحص تحت نظارت شورای امنیت ملل متحد می تواند همکاری اسرائیل را در پی داشته باشد و تنها نهادی است که می تواند آنها را به مجازات برساند. بدون تفحص درست، هیچ بازدارنده ای برای چنین اعمال شنیعی وجود ندارد و بیانگر این است که این اقدامات هیچ ایرادی ندارد و پیامدی در پی نخواهد داشت.»

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به قطعنامه های این شورا نیز وقعی نمی گذارد.

به گزارش فردا، برخی از دراماتیک ترین نتایج تفحص گاردین، از شهادت های سه نوجوان خانواده العطار بدست آمده است. آنها نحوه دستگیری خود در خانه شان، اجبار به زانو زدن جلوی تانک های اسرائیلی برای ممانعت از شلیک مبارزان حماس به سوی تانک اشغالگر و ارسال این سه برادر برای گشت و تخلیه خانه های فلسطینیان یاد کرد.

یکی از نوجوانان 14 ساله العطار می گوید:«آنها اول ما را به درون خانه ها می فرستادند تا اگر کسی به آنها قصد شلیک داشت، اول به ما می خورد و به آنها آسیبی نمی رساند.»

این سه کودک از بدرفتاری نیروهای اسرائیلی با خود در مدت بازداشت خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای اسرائیلی در مدت بازداشت از آنها خواستند اطلاعاتی درباره حماس و نیروهای آن در اختیار آنها قرار دهند و مدام می گفتند: «حماس! حماس کجاست؟»

در همین حال مادر این سه کودک درباره نگرانی خود از سرنوشت فرزندانش به خبرنگار گاردین گفت:«من نمی دانستم فرزندانم کجا هستند، چهار پنج روز گذشت و از آنها بی خبر بودم، هر شب فرزند چهارم را در بغل می گرفتم و فکر می کردم که سه فرزند دیگرم را از دست داده ام. هر شب فرزند چهارم را محکم در آغوش می گرفتم و گمان می کردم همه چیز تمام شده است و سه فرزند دیگر از دستم رفته اند.»

تکنیسین ها و راننده های ماشین های امدادی تصریح کرده اند که زمانی که قصد رسیدگی به مجروحان را داشتند، مورد حمله قرار می گرفتند و حدود شانزده نفر از آنان به شهادت رسیدند. بنابر آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از نیمی از 27 بیمارستان و 44 کلینیک غزه بوسیله بمباران های رژیم صهیونیستی آسیب دید.

بنابر گزارش یک گروه حقوق بشری پزشکی که روز گذشته منتشر شد، شواهد قاطعی دال بر نقض قوانین حقوق بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی در جریان شکست اخیرش در غزه وجود دارد که در میان آنها می توان حمله به گروه های پزشکی، تخریب اماکن بهداشتی، حملات علیه شهروندان عادی و تاخیر در ارائه خدمات پزشکی به مجروحان را نام برد.

به گزارش سرویس بین الملل فردا، گاردین شواهدی را نیز بدست آورده است که صریحا حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل به غیرنظامیان را تایید می کند. در یک مورد، یک خانواده 6 نفره در اثر حمله به حیاط خانه آنها به شهادت می رسند.

رژیم اسرائیل در توجیه "احتمال حمله به گروه های پزشکی"، با بیان اینکه جنگ خطرات خود را دارد، بویژه اگر در منطقه ای پرجمعیت و متراکم مانند غزه باشد، تصریح کرده است که خود نیروهای پزشکی ریسک حضور در این مناطق را پذیرفته اند!

هم چنین در واکنش به استفاده از سپر انسانی، سخنگوی سفارت این رژیم در لندن مدعی می شود که این افراد در غزه آزاد نیستند و تحت فشار حماس قرار دارند.

یکی از فرماندهان گروهان فعال در غزه به هاآرتص پیشتر گفته بود:« سربازان من، قوانین را طوری اجرا کردند که همه را باید در غزه می کشتیم، همه تروریست بودند.»

نظرات 1 + ارسال نظر
علی ایزدیار شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:53 ب.ظ http://www.e-kh.blogsky.com

سال نو مبارک

سلام علی جان
سال نو شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد