نابودی قوم یهود در دوران آخرالزمان

خداوند در سوره اسرار نابودی قوم یهود به دست امام عصر(عج) را به کسانی که از سوی آنان مورد ظلم قرار گرفته اند نوید داده است.
قوم یهود یکی از اقوامی است امام عصر(عج) در دوران آخرالزمان با آنها مواجهه سختی خواهد داشت. البته منظور همه کسانی که یهودی هستند مد نظر نیست بلکه آنانی که از اسلام کینه به دل دارند چرا که در روایات متعددی از ائمه معصومین آمده است که حضرت حجت پس از اعلام ظهور به مانند جد بزرگوارشان پیامبر مکرم اسلام دعوت خود را بر همگان اعلام می دارند و آنان که اندکی از انصاف و راستی در وجود شان باقی باشد به این ندای الهی لبیک خواهند گفت.

مساله انحراف و لجاجت بی خردانه عده ای از قوم یهود در ادوار کهن تاریخ نمونه های بسیاری دارد چرا که آنان در زمان رسالت حضرت موسی (ع) نیز با لجاجت خود آزار فراوانی به ایشان وارد کرده اند. حتی در زمانی که حضرت آنها را به فرمان خداوند از دست ظلم و ستم فرعون با معجزه بزرگ شکافته شدن رود نیل نجات بخشید 40 روز عبادت حضرت موسی(ع)و غیبت ایشان را برنتابیدند و از سامری خواستند خدایی برای آنها بسازد که قابل رویت باشد.

از این رو خداوند در آیات متعددی با بیان این انحراف و کجروی آنها، خبر انحلال آنها را نوید داده است از جمله این آیات آیه نخست سوره بنی اسرائیل است. همچنین آیات 1تا 9 سوره اسراء نیز این خبر را به انسانهای ستم کشیده بشارت می دهد.

خداوند در این سوره پس از بیان مطالبی می فرمایند: وَقَضَیْنَا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبِیراً و در آن کتاب به بنی اسرائیل اعلام کردیم که قطعا دو بار در سرزمین فلسطین فساد به پا خواهید کرد و هر بار به سرکشی خواهید زد.(1)

فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَاداً لَّنَا أُوْلِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْداً مَّفْعُولاً ما نیز هر دو بار از شما انتقام خواهیم گرفت پس چون زمان تحقق وعده انتقام ما به سزای نخستین بار از آن دو سرکشی فرا رسد، بندگانی از خود را که سخت جنگاورند به سوی شما بسیج می کنیم. آنان در میان خانه های شما در می آیند و شما را سرکوب می کنند و این وعده ای انجام شدنی است.(2)

منابع: 
1-اسراء/ آیه 4
2--اسراء/ آیه 5
نظرات 2 + ارسال نظر
علی ایزدیار سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ب.ظ http://www.e-kh.blogsky.com

سلام ممنون که به وبلاگم سر میزنی ... هنوز تو فکر پیدا شدن کار برات هستم ... انشاالله پیدا می شه...

سلام دستت درد نکنه علی اقای گل ممنونم به فکر کار برای من هستی خدا خیرت بده و به حق اقا امیر المء منین هر چی از خدا میخای بهت بده.راستش کار هست ولی حلال نیست منم خیلی حساسم رو این چیزها.باز هم ازت سپاسگذارم علی جان
یا حق

محمدرضا مهدی سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.salamtwo.com

با سلام.
آقای عزیز بهتر نیست قرآن محمدی(ص) با دقت بخوانی؟؟؟
تنها دیدگاه جهانی برای آینده اسلام است. دین, صلح و دوستی. ولی سوال اینست کدام اسلام؟
اسلام خدائی (جهان وطنی) یا اسلام عربی (قومی گرائی و ملی گرائی)

سوره ال عمران آیه 19 دین نزد خدا اسلام است…

سوره ال عمران آیه 85 کسی که جز اسلام را بعنوان دین بپذیرد از او پذیرفته نمی شود.
پس می بینیم دین نزد تمام پیام آوران اسلام بوده و حضرت محمد(ص) اولین عربی است که به اسلام ایمان می آورد. انعام آیه 14 و 163 الزمر آیه 11-12
در رابطه با اسلام

کلمه اسلام از شهر اورشلیم گرفته شده (Urshalem). در زمان حضرت ابراهیم سفر پیدایش باب 14 آیه 18ملک صدیق و ملک سالیم نان و شراب بیرون آورد و او کاهن خدای تعالی بود.

کلمه اسلام در زبان عبری به معنی صلح (Peace) می باشد و آن تائید می شود با عبرائیان باب 7 آیه 2

همانطور که می بینیم در زمان حضرت ابراهیم Urshalem در زمان حضرت عیسی Jerusalem در زمان حضرت محمد(ص) Mosalem و هر سه در کلمه سلام مشترک می باشند.

پس همانطور که می بینیم یهودیت و مسیحیت و محمدی شاخه ای از اسلام است.

سوره حج آیه 78

خداوند برای شما در دین بیچارگی قرار نداده است این آئین پدر شما ا براهیم است او شما را مسلمان نامیده است تا قبل از آن که این شریعت (منظور حضرت محمد) آمده باشد.
نقل از سایت " آینده جهان اسلام. کدام اسلام ? www.salamtwo.com

با تشکر م-مهدی

سلام
گویا شما الفبای اسلام رو هم نمیدونید.اگر انقدر راحت تفسیر قرآن میکنید پس یه کتاب تفسیر چاپ کنید.2:اورشلیم ربطی به کلمه اسلام نداره چون اسلام به معنی تسلیم شدن هست و فعل هست ریشه اش و نه اسم.3:اینکه دارید قرآن رو تک آیه به ایه تفسیر میکنید هم دارید کار جاهلهای عرب رو میکنید که آخر و عاقبتش شد ال زیاد و خوارج و القائده امروز.
بیشتر تفحص کنید در اسلام و قران ان شائ الله خدا کمکتون میکنه یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد