کوروش کبیر(ذوالقرنین) پیامبر خدا بود

با سلام.همیشه بین مردم صحبت از بزرگی و تفکرات کوروش هخامنشی بوده و بین ملل جهان کوروش کبیر از وجهه خاصی برخوردار است. آیا میدونید کوروش کبیر طبق ایات قران در سوره کهف از آیات 84 الی 97 به اسم ذوالقرنین امده و علامه طباطبایی رحمه الله هم به این حرف صحه گذاشته؟ رهانیدن قوم یهود پس از 70 سال اسارت در بابل.آزاد منشی در رفتار با اسرای جنگی.آزاد گذاشتن مردم در پرستش خدای خود که مصداق ایه شریفه لا اکراه فی الدین هست.همگی در یگانگی شخصیت ذوالقرنین یا کوروش کبیر گواهی میدهد.این طرز حکومت داری و تفکر بی شک از عالم بالا به کوروش کبیر رسیده که اخلاق و منش کوروش مانند پیامبران است.گوشه ای از وصیت حضرت کوروش را میخوانیم و بر فکر و اندیشه و اخلاقش سلام میفرستیم. فرزندان من، دوستان من! من اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام. وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایانگر باشد، زیرا من به هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت‌یار بوده‌ام. همیشه نیروی من افزون گشته است، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی‌کنم که از هنگام جوانی ناتوان‌ترم. من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام. زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آنرا اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم. حتی در پیروزی های بزرگ خود، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند. مرگ چیزی است شبیه به خواب. در مرگ است که روح انسان به ابدیت می پیوندد و چون از قید و علایق آزاد می گردد به آتیه تسلط پیدا می کند و همیشه ناظر اعمال ما خواهد بود پس اگر چنین بود که من اندیشیدم به آنچه که گفتم عمل کنید و بدانید که من همیشه ناظر شما خواهم بود، اما اگر این چنین نبود آنگاه ازخدای بزرگ بترسید که در بقای او هیچ تردیدی نیست و پیوسته شاهد و ناظر اعمال ماست. باید آشکارا جانشین خود را اعلام کنم تا پس از من پریشانی و نابسامانی روی ندهد. من شما هر دو فرزندانم را یکسان دوست می‌دارم ولی فرزند بزرگترم که آزموده‌تر است کشور را سامان خواهد داد. فرزندانم! من شما را از کودکی چنان پرورده‌ام که پیران را آزرم دارید و کوشش کنید تا جوان‌تران از شما آزرم بدارند. تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین پادشاهی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت. دوستان یک رنگ برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند. همواره حامی کیش یزدان پرستی باش، اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته و همیشه به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیشی که میل دارد پیروی کند . هر کس باید برای خویشتن دوستان یک دل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به دست نتوان آورد. از کژی و ناروایی بترسید. اگر اعمال شما پاک و منطبق بر عدالت بود قدرت شما رونق خواهد یافت، ولی اگر ظلم و ستم روا دارید و در اجرای عدالت تسامح ورزید، دیری نمی انجامد که ارزش شما در نظر دیگران از بین خواهد رفت و خوار و ذلیل و زبون خواهید شد. من عمر خود را در یاری به مردم سپری کردم. نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می ساخت و از همه شادی های عالم برایم لذت بخش تر بود. به نام خدا و نیاکان درگذشته‌ی ما، ای فرزندان اگر می خواهید مرا شاد کنید نسبت به یکدیگر آزرم بدارید. پیکر بی‌جان مرا هنگامی که دیگر در این گیتی نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک باز دهید. چه بهتر از این که انسان به خاک که این‌همه چیزهای نغز و زیبا می‌پرورد آمیخته گردد. من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت می‌بخشد آمیخته گردم. هم‌اکنون درمی یابم که جان از پیکرم می‌گسلد ... اگر از میان شما کسی می‌خواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد، تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامی که روی خود را پوشاندم، از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند، حتی شما فرزندانم. پس از مرگ بدنم را مومیای نکنید و در طلا و زیور آلات و یا امثال آن نپوشانید. زودتر آنرا در آغوش خاک پاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد. چه افتخاری برای انسان بالاتراز اینکه بدنش در خاکی مثل ایران دفن شود. از همه پارسیان و هم‌ پیمانان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر گردند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد شادباش گویند. به واپسین پند من گوش فرا دارید. اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید. 

یا حق

نظرات 2 + ارسال نظر
انعکاس آب شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:38 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

پس از نظر شما هر کس که مسلمون نیست جاش وسط جهنمه؟(طبق حدیثی که خود پیلمبر نقل کردن به ۷۲فرقه تقسیم میشن مسلمونا که فقط یک فرقه به بهشت میره و الباقی جهنمی هستند)
و یا هر کس که مکه رفت و اون نماز رو نخوند بچش حرومزاده میشه؟
پس اگه اینطوره میشه گفت بیشتر از نصف انسانهای روی کره زمین راهی جهنم میشن دیگه.
دوست خوب من من این حرفها و این سخنان رو قبول ندارم.سخنان پیامبر اسلام مربوط به همون دوره است . دوست ندارم با خوندن کتابهای تحریف شده ذهن خودم رو مشغول کنم.
در ضمن مگه زمانی که محمد (ص) این سخنان رو بر زبان جاری میساختند شما خودتون اونجا حضور داشتید؟!
به نظر من این کتب همگی تحریف شده اند و توسط یک سری تند رو نگاشته شده.
به نظر شما پیامبر اکرم سنی بوده اند یا شیعه؟!
یا حضرت علی؟!سنی بودند یا شیعه؟! در حالی که میگن شیَعه جعفری!!!
(در ضمن حرفهایی که در مورد عمر میزنه و.... تماما در کتب تاریخ اسلام هست و سندیت داره .در مورد حرامزاده بودن هم خود اقای دانشمند میگه که خود پیامبر گفنه در طواف اگر......)
واقعا متاسفم برای این آقا که اینقدر کوته فکرند و از خداوند براشون طلب بخشش میکنم.وباز هم میگم هیچ کدوم از حرفهای بی پایه و اساسشون رو هم قبول ندارم.
خداوند به انسان عقل و شعور داده و این بهترین و مهمترین پامبر درونی ما انسانهاست.
من متاسفم برای نیوتون و یا ادیسون و امثال اینها و برای اهل تسننی که کارهای مفید برای مردمانشان انجام دادند و هم اینک در آتش جهنم میسوزند!
خیلی جالبه که ما شاهد صدای اذان گویانی هستیم که به قول اون آقا حرام زاده اند.(چون سنی هستند)
تو رو خدا ول کنید این خرافات رو.یه کم فکر کنید.حرف برای گفتن زیاد دارم دوست گرامی ولی بیخیال این بحث ها.
همیشه در طول تاریخ کسانی که حرف حق زدند کافرشمرده شدندو کافرین کسانی بودند که دم از مذهب زدند .
امام حسین هم به همین خاطر شهید شدند و لی ما فقط چسبیدیم به لبهای تشنه ایشون و یادمون رفته که او هدفش از شهادت چی بود...
در تمامی طول تاریخ ادیان ومذاهب سو ء استفاده از مردم میکردند و کسانی چون نوح ،ابراهیم ،موسی ،عیسی و محمد جزء کافران بودند...(اسغفرالله)
من نمیخوام سالها تحقیقات شما رو زیر سوال ببرم.مال این حرفها نیستم.
فقط اینو میخوام بگم که من! سعی میکنم مثل یک انسان زندگی کنم.هر کسی که مذهب و دین کس دیگه رو به تمسخر بگیره و یا رد کنه،شخص دیگه ای دین اون رو به تمسخر میگیره و رد میکنه.خدای من یکیست و همه ادیان همگی بر یک خدا توافق دارند و آن هم الله،رب،خدا،اهورامزدا،یهوه،و هر اسمی دیگر که شما میخواین روش بذارید و هر کس وجود خدا رو قبول داشته باشه و به دستور او عمل کنه (حالا میخواد وابسته به هر فرقه ای باشه) به بهشت میره و بس!
امیدوارم در پناه ایزد منان سلامت و موفق باشی.
باز هم به من سر بزن.

سلام
اینکه عصمت و احادیث پیامبر رو زیر سوال میبرید برام جالبه.ایا به قران اعتقاد دارید که غیر قابل تحریف هست یا نه؟اگر ندارید این لینک من رو ببینید حتما
http://lovegod110.blogsky.com/1387/09/08/post-1/
وقتی در قران خداوند میفرمایند که هر سخنی که از پیامبر میشنوید حق هست و.... یعنی احادیثی که تواتر دارند یعنی اصحاب و امامان تصدیق کردن اونا رو مثل ایه قران هست پس دیگه این حرف رو نزنید.نمیخوام وارد علوم دینی بشم و......
وقتی علی ع کودک بودن پیامبر مکررا کلمه شیعه و ولایت علی ع رو گفت پس پیامبر سنی نبوده.
یا حق

انعکاس آب شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:40 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

این پستت هم حرف نداشت .ممنونم به خاطر اطلاع رسانی
خو بت.

سلام
ممنونم که از این پست استفاده کردید.این رو هم بدونید اقای دانشمند و.... که معصوم نیستن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد